Jubilæumsgæstebud

I år slår vi Nordens Dag (den 23. marts) sammen med Foreningerne NORDENs jubilæum den 15. april til et festligt gæstebud, der samtidig er afslutningen på vores lokale nordiske kulturuge. Aftenen byder på spisning og musik. Serveringen er god mad fra Frøken Friis, Bondebyen, med kaffe bagefter. Den musikalske underholdning leveres af en trio, der består af kirke- og kulturmedarbejder Ida Bugge, sangeren Karsten Mach og akkompagnatøren Henrik Søgaard. Trioen underholdt os for to år siden med Bellman-sange. I år bliver det Fridas visor af Birger Sjöberg.

Den svenske forfatter og trubadur Birger Sjöberg (1885 – 1929) er en markant skikkelse i den svenske visetradition fra Bellman til Cornelis Vreesvijk.  Han skrev både tekst og musik til sine berømte Fridas visor, som han også optrådte med over hele Sverige. Det er iørefaldende og charmerende viser, hvis handling foregår i en lille idyllisk by, Lilla Paris, med træk af hans fødeby, Vänersborg. De drejer sig ofte om en ung mands romantiske forelskelse i den unge pige Frida. To af de populære viser har fundet vej til Højskolesangbogen: Den första gång jag såg dig  og Jag längtar till Italien.

Sted: Kulturstedet Lindegaarden, Peter Lunds Vej 8, 2800 Kongens Lyngby.
www.kulturstedetlindegaarden.dk

Pris:  200 kr. for medlemmer, 250 kr. for gæster.

Tilmelding: Tilmelding senest den 5. april til Anders Nielsen på mobil 30504191 eller på kiogan@webspeed.dk.
Når tilmeldingen er modtaget og bekræftet, indsættes beløbet på foreningen konto i Danske Bank, 1551 6795889.

Arrangør: Foreningen Norden Lyngby

april 12 @ 18:00