Jubilæumskoncert for Foreningen Norden

Klassisk koncert med Trio DaNoIs på Schæffergården

Den 11. maj kl. 16:00 inviterer Fondet for Dansk-Norsk Samarbejde på Schæffergården igen til klassisk nordisk koncert med Trio DaNoIs.

Koncerten er en markering av nordisk samarbeid ved Foreningen Nordens 100-årsjubileum. I år fejrer Foreningen Norden i Danmark, Sverige og Norge 100 år. I den forbindelse har komponisten Morten Gaathaug skrevet et nyt stykke til Trio Danois som hedder “En hilsen til Norden”; der han bruger musik fra alle landene samt fra Grønland og Åland.

Arrangementet er åbent for alle og gratis, men kræver tilmelding.

Læse mere og tilmeld dig på:
www.dansk-norsk.no

Sted: Schæffergården, Jægersborg Allé 166, 2820 Gentofte

Om Trio DaNoIs:

Hornisten Pernille Kaarslev fra Fensmark i Danmark
Pianisten Jónína Erna Arnardottír fra Borgarnes på Island
Pianisten Morten Fagerli fra Rælingen i Norge

De tre mødte hinanden, da de alle tre studerede på Griegakademiet i Bergen i 90´erne. Pernille og Morten har spillet koncerter sammen i Danmark, Norge, Tyskland og Sweitz siden 1998, og Jónína og Morten fremførte koncerten Nordiske Toner sammen i Borgarnes i 2012. Ved Norges grunlovsjubilæum i 2014 og Islands 70-årsjubilæum som selvstændig stat i 2014 bestemte de tre musikere sig for sammen at gøre en stor indsats for at fremme nordisk musik og musikkultur. Siden da har trioen gennemført mange koncerter i Norden og Europa.

maj 11 @ 16:00
16:00 — 17:00 (1h)