Nordiske Filmdage i Humlebæk

Fredag den 1. marts kl.18.00
Vinterbrødre. Danmark, Island, 2017. 93 min. Instruktion: Hlynur Palmasson. Med indledning af producent Per Damgaard Hansen.
‘Vinterbrødre’, der skildrer spændingerne og den tiltagende desperation mellem to brødre på et øde kalkværk, blev hædret med ni Robert- og to Bodil-statuetter ved prisuddelingerne tidligere i år. Hlynur Pálmasons debutspillefilm var en af de fem nominerede kandidater til Nordisk Råds Filmpris 2018.

Lørdag den 2. marts kl. 16.00
Kvinde på krigsstien. Kona fer in strid. Island, 2018. 101 min.
Kvinde på krigsstien er en intelligent film, der behandler påtrængende globale dagsordener med lige dele humor, drama og musikalitet. Halla er en islandsk kvinde, der erklærer krig mod den industri og de politikere, som truer med at ødelægge hendes land. Hun går radikalt til værks, men så kommer et forældreløst barn ind i ligningen. Vinder af Nordisk Råds Filmpris 2018.
Billetter købes i Humle Bio. Foreningen beder på et glas inden forestillingen.

I samarbejde med Børnefilmklubben Humlebien og Humle Bio inviterer vi kommunens skoler til at se følgende 5 film for 0. til 10. klasse: Thelma, Norge, 2017, John Hron, Sverige, 2015 med indledning af instruktøren, Little Wing, Sverige, 2016, MGP Missionen, DK, 2013 og Kasper & Sofie, Norge, 2017.

Filmdagene er støttet af Fredensborg Kommunes Kulturpulje.

Sted: Humle Bio, Humlebæk Strandvej 100, 3050 Humlebæk

Arrangør: Fredensborg lokalafdeling