Filmen “Babettes gæstebud”, Holstebro

Måske var du til stede ved den traditionsrige og hyggelige “Skumringstime” på Biblioteket i mandags og hørte noget af teksten fra romanen “Babettes gæstebud” blive læst højt. I aften kan du og andre interesserede se den legendariske film, der bygger på forfatteren Karen Blixens roman. Sted: Holstebro Bibliotek,  Kirkestræde 11, Holstebro Hjemmeside: www.holstebrobibliotek.dk GRATIS adgang.

Inlandsbanen, Foredrag med Jens Utoft (Viborg)

2.500 km rejse med tog gennem Norge og Sverige! Redaktør Jens Utoft, Skive fortæller og viser billeder og videoklip fra sin hustruens tur med bl.a. Inlandsbanen i sommeren 2017. Turen var på ca. 2.500 km med 9 overnatninger undervejs og med udgangspunkt fra den svenske by Mora. Den 1.300 km lange Inlandsbanen går gennem Sverige

Syng Norden Sammen (Viborg)

Vær med til at synge Norden sammen og hylde de nordiske værdier som fællesskab og mangfoldighed på Hovedbiblioteket i Viborg. Det bliver en skøn aften på Skakbrættet med nordisk tapas, fællessang og musikalske oplevelser på programmet. Norden bindes sammen gennem sang og livestreaming Med ’Syng Norden Sammen’ fejres Foreningen Nordens 100-års jubilæum. Derfor samler Foreningen