Folkeoplysning i Norden, Sjørring

Kurt V. Andersen, Tilst, født i Thisted, historiker, tidl. Friskoleleder, tidl. forstander for Højskolen i Thy, tidl. valgmenighedspræst i Bøvling-bjerg, nuv. valgmenighedspræst for Hundborg Valgmenighed m.m.m. Har været formand for Nordisk Højskoleråd, medlem af bestyrelsen Nordiska Folkhögskolan i Kungälv og medlem af repræsentantskabet for Nordens Folkliga Akademi i Göteborg. På godt og ondt har vi

Nordisk litteraturuge – Hurup

Bogcafé, hvor biblioteket præsenterer nyere nordisk litteratur. Sted: Hurup Bibliotek, Grønnevej/Søndergade, Hurup Thy Arrangør: Bibliotekerne i Thy & Foreningen Norden Thisted ThistedWeb: www.nordisklitteratur.org & www.nordenthisted.dk

Nordisk litteraturuge – Thisted Bibliotek

Skumringstime, Højtlæsning af nordisk litteratur Højtlæsningsbøgerne er i år: Astrid Lindgren: Pippi Långstrump (sv. 1945), Jostein Gaarder: Sofies verden (no. 1991) Karen Blixen: Babettes gæstebud (eng. 1950, da. 1952) Morgengry: Højtlæsning for indbudte børnehavebørn samt saft og frugt. Skumringstime: Bibliotekar Kirsten Carlsen højtlæser Karen Blixens Babettes Gæstebud. Der serveres kaffe. Gratis entré. Sted: Thisted Biblotek,

Nordisk litteraturuge – Thisted Bibliotek

Morgengry, Højtlæsning af nordisk litteratur Højtlæsningsbøgerne er i år: Astrid Lindgren: Pippi Långstrump (sv. 1945), Jostein Gaarder: Sofies verden (no. 1991) Karen Blixen: Babettes gæstebud (eng. 1950, da. 1952) Morgengry: Højtlæsning for indbudte børnehavebørn samt saft og frugt. Skumringstime: Bibliotekar Kirsten Carlsen højtlæser Karen Blixens Babettes Gæstebud. Der serveres kaffe. Gratis entré. Sted: Thisted Biblotek,

De nordiske landes vidunderlige musik og underfundige humor (Thisted)

To musikere, der ikke har været ude at spille sammen længe, får pludselig et engagement om at spille til en nordisk festkoncert. Vi kommer med til deres prøve, hvor nordisk musik i alle genrer blander sig med anekdoter fra deres rejser i de nordiske lande. Vi diverteres med skønne toner lige fra Trædballehus Polka til

De nordiske landes vidunderlige musik og underfundige humor (Thisted)

Kunstudstillingen ”Visible Identity” eller ”Synlig identitet (Hanstholm)

Elina Merenmies (Finland) & kunstnerduoen MAADTOE (Sverige/Lapland) Kæmpeværker i grafik og tusch, installationer ude og inde Arrangører: Det Nordatlantiske Fyr i Hanstholm i samarbejde med Foreningen Norden Åbningstider og entré: Alle dage fra 9.00 til solnedgang Entré: Voksne 30 kr., børn er gratis. Web: www.hanstholmfyr.dk