Finland 100 år (Roskilde)

Jørgen Storm er pensioneret oberstløjtnant –  nu lærer i folkeskolen,- historieelsker og fortæller. Han vil med udgangspunkt i Finlands rædsler under 2, verdenskrig fortælle om landet, der i december 2017 kan fejre sit 100 års jubilæum. Finland meldte sig som ny selvstændig nation under 1. verdenskrig –  landet måtte gennem en borgerkrig og blev udsat

Nordisk køkken på INSP! (Roskilde)

INSP! vil gerne deltage i fejringen af foreningen Nordens 100 års jubilæum i 2019, og byder derfor velkommen til en dejlig økologisk frokost baseret på nordiske råvarer i ugen den 16.-20. september 2019. Frokosten serveres kl. 12.00 på INSP!-manér og koster 55 kr. – Der kan købes 10-turs kort for 400 kr. Torsdag den 19.

Nordisk køkken på INSP! (Roskilde)

Syng Norden Sammen (Roskilde)

2019 markerer 100-året for stiftelsen af Foreningerne Norden, og for at fejre jubilæet vil Aarhus Festuge og Foreningen Norden samle folk i hele Norden via sang. Lørdag d. 7. september kl. 20.00 samles nogle af Nordens bedste kor i Aarhus for at medvirke i en storslået koncert, der både indeholder korsang på højeste niveau og

Glaskunst fra Nøstetangen Glassverk