Forfattereftermiddag med Helle Helle, Sønderborg

Forfattereftermiddag hvor Helle Helle fortæller om den nye roman “de”, som blev indstillet til Nordisk Råds litteraturpris i år. Entré: 80 kr. Sted: Multikulturhuset, Nørre Havnegade 15, 6400 Sønderborg Arrangør: Sønderborg/Gråsten lokalafdeling

Luciaaften i Odense Koncerthus

Vi organiserer fælles kørsel fra Ringe, Faaborg og Årslev til den stemningsfyldte Luciaaften arrangeret af Foreningen NORDEN, Odense og Odense Kommune i Odense Koncerthus. For at sikre en god plads og evt. fælles kørsel – tilmelding til warren@post7.tele.dk eller kirsten.teisner@stofanet.dk senest 26. november. Gratis entré! Alle velkomne!   Sted: Odense Koncerthus, Claus Bergsgade 9. 5000

Syng Norden Sammen (Ladelund)

”En millioner synger nordisk” Ladelund Efterskole og Foreningen Norden, Malt Herred, inviterer alle interesserede indenfor til en fantastisk aften med masser af fællessang og musik. Under overskriften, Syng Norden sammen – ”En millioner synger nordisk” synger vi blandt andet 3 kendte nordiske sange sammen med koncertdeltagere i hele Norden. Aftenen er en markering af 100-året

Skumringstime på Aarup Bibliotek

Oplæsning fra: A. Lindgren: Pippi, Jostein Gaarder: Sofies Verden, K. Blixen: Babettes Gæstebud Underholdning: Musikskolen spiller Sted: Aarup Bibliotek, Bredgade 73, 5560 Aarup Arrangør: Foreningen Norden Assens www.nordisklitteratur.org

Nordisk festgudstjeneste og kaffebord, Gamtofte Kirke

Gennem århundreder har kirkemusikken i Danmark været inspireret af impulser ikke bare sydfra, men også fra naboerne i Norden. NORDENs 100 års jubilæum fejrer vi med denne festgudstjeneste, hvor vi vil synge kendte salmer, som primært stammer fra Norge, Sverige og Færøerne. Kirken har 3 betagende glasmosaikker den her fødte kunstner Peter Brandes har udsmykket

Nordisk sang & musik i Kærum

Orgelkoncert med korsang! Medvirkende er organist og korleder samt nogle sangere fra Nordic Choir og Det Vestfynske Pigekor under ledelse af Rikke Barsøe Florens. Der serveres en let anretning med highlights fra 100 år i Nordens tegn. Tilmelding senest tirsdag 10. september kl. 12 til Marianne Therp, mail: mstherp@gmail.com   SMS 2720 1668   * tlf. 6477

Koncert med Christian Søgaard Trio

Jazz, viser og sange – også med grønlandsk islæt! Trioen kommer med smittende livsglæde, skønne melodier og underfundige tekster. Glæd jer til at møde Jes Holgersen på kontrabas, Morten Nordahl på guitar og Christian Søgaard, som sørger for sang og harmonika. Christian Søgaard boede som ung i Grønland, hvor han lærte at spille harmonika og

Koncert med Høxbro & Davies I Helnæs Kirke

Woodland Music Plays” Engelsk og keltisk middelaldermusik – keltisk harpe, fløjter og slagtøj Når man første gang møder musik fra 1200-tallets England, forbavses man. i fransk, italiensk og tysk musik fra samme tid. De enkle, smukke og tidløse melodier, gør engelsk musik helt enestående, og ingen kan modstå den rene skønhed i den musik. Det

Udstilling af kunst og kultur fra de nordiske lande

”Unik samling af private genstande, som kun kan opleves på Helnæs”. Udstillingen kan ses på Galleri Langager i hele august måned. Borgmester Søren Steen Andersen holder åbningstalen til ferniseringen den 3. august kl. 14 – 16. Foreningen byder på et glas nordisk ”Pullimut” Vore medlemmer og andre interesserede har været i deres gemmer og har

Udstilling af kunst og kultur fra de nordiske lande