”Den nordiske sjæl” – som fototema (Thisted)

Fotofestival er festivalen for foto og natur. En årligt tilbagevendende weekend med foredrag, udstillinger, workshops og konkurrencer – et overflødighedshorn af fotografisk inspiration, enestående naturbilleder og eventyrlige fortællinger fra naturens verden. Denne gang med nordisk tema. Arrangører: Fotofestival/Carsten Krog Pedersen i samarbejde med Foreningen Norden Thisted Web: www.fotofestival.dk & www.nordenthisted.dk Sted: Thisted Musikteater, Håndværkertorv 1,

”Den nordiske sjæl” – som fototema (Thisted)

CPH:DOX 2019, “All We Own”

Et dybt, men destruktivt venskab mellem tre outsiders i Stockholm bliver til en rå og kompromisløs film af pigen i gruppen. De er friends forever. Emily og hendes venner Johan og den noget ældre Curtis, der alle tre har mødt hinanden tilfældigt i Stockholm. Det, de har til fælles er det, de har for meget

CPH:DOX 2019, “All We Own”

CPH:DOX 2019, “A Stranger”

Et dødsfald, et væbnet røveri og en mørk hemmelighed. En usædvanlig fortælling i en dybt usædvanlig – og dybt personlig – form Hans bedste ven bar på en mørk hemmelighed, som han ikke kunne dele med nogen. Da den svenske filmskaber Mikel Cee Karlsson endelig hører om den, viser det sig at være i sidste

CPH:DOX 2019, “A Stranger”

Nordisk Lydkunstbienale – Struer Tracks

I 2019 har Struer Tracks et nordisk fokus, hvor størstedelen af kunstnerne er fra de nordiske lande. Struer holder blandt andet et fagligt arrangement og en uges “field recording”-workshop med nordiske kunstner i Struer under festivalen. Dato: 22. august-7. september www.struertracks.dk Struer Tracks er en international festival for lydkunst, som fra den 22. august til