Forfattermøte: Stian Hole

Tirsdag den 3. desember kan du møte den norske illustratøren og forfatteren Stian Hole på Schæffergården. Stian Hole (født 1969) er utdannet ved Statens håndverks- og kunstindustriskole i Oslo. Han debuterte som forfatter med Den gamle mannen og hvalen, som ble tildelt Kulturdepartementets debutantpris. For sin andre bildebok, Garmanns sommer fikk Hole Brageprisen i 2006.

Forfattermøde med norske Roskva Koritzinsky på Schæffergården

Den 24. oktober 2019 byder Fondet for Dansk-Norsk Samarbejde på Schæffergården velkommen til forfattermøde med den norske forfatter Roskva Koritzinsky. Koritzinsky var nomineret til Nordisk Råds litteraturpris i 2018 for novellesamlingen Jeg har ikke endnu ikke set verden (Aschehoug 2017, Batzer & Co. 2018). Roskva Koritzinsky skal interviewes af Erik Skyum-Nielsen, som er litteraturanmelder og

Forfattermøde med Mona Høvring på Schæffergården

Fondet for Dansk-Norsk Samarbejde inviterer til forfattermøde med den anmelderroste norske forfatter Mona Høvring. Forfattersamtalen den 24. april 2019 på Schæffergården kommer til at tage udgangspunkt i Høvrings nyeste roman Fordi Venus passerede en alpeviol den dag jeg blev født (Forlaget Oktober 2018, Forlaget LESEN 2018). Mona Høvring interviewes af danske Nanna Mogensen, som er