Nordisk gudstjeneste i Svenska Kyrkan i København

Dere er hjertelig velkommen til nordisk gudstjeneste i Svenska Kyrkan, Gustafskyrkan, i København. Dette er et initiativ fra de nordiske kirker i København. Etter gudstjenesten blir det kirkekaffe og samtalesalong i festsalen i svenska kyrkan. Link til eventet finner dere her : https://www.facebook.com/events/1529488747214213/ Web: www.svenskakyrkan.se/kopenhamn   Om Gustafskyrkan I mer än 100 år har Svenska

Nordisk festgudstjeneste og kaffebord, Gamtofte Kirke

Gennem århundreder har kirkemusikken i Danmark været inspireret af impulser ikke bare sydfra, men også fra naboerne i Norden. NORDENs 100 års jubilæum fejrer vi med denne festgudstjeneste, hvor vi vil synge kendte salmer, som primært stammer fra Norge, Sverige og Færøerne. Kirken har 3 betagende glasmosaikker den her fødte kunstner Peter Brandes har udsmykket

Nordisk gudstjeneste med efterfølgende reception

Nordisk gudstjeneste med efterfølgende reception i Sognehuset. Gudstjenesten, der vil få nordiske indslag, foreståes af pastor emeritus Jens Kristian Noe og sogne- og korshærspræst Søren Nielsen. Efter gudstjenesten vil Foreningen NORDEN Holstebro være vært ved en uformel reception, der afholdes i Sognehuset. Alle er velkomne (gratis) Sted: Holstebro Sognekirke, Kirkepladsen 2, Holstebro Arrangør: Foreningen Norden Holstebro