Northern Lights -“autumn landscapes”, København

Vinden viner, havet dundrar och färgerna sprakar. Följ med Northern Lights genom det dramatiska höstlandskapet! Vi rör oss i Norden, ut över Östersjön och mot Baltikum. Musik av Jaakko Mäntyjärvi, Veljo Tormis, Wilhelm Stenhammar, Ola Gjeilo m.fl. Fri entré. För 25 år sedan, 28. september 1994, inträffade Estoniakatastrofen då fartyget förliste mitt ute på Östersjön.

Koncert med Christian Søgaard Trio

Jazz, viser og sange – også med grønlandsk islæt! Trioen kommer med smittende livsglæde, skønne melodier og underfundige tekster. Glæd jer til at møde Jes Holgersen på kontrabas, Morten Nordahl på guitar og Christian Søgaard, som sørger for sang og harmonika. Christian Søgaard boede som ung i Grønland, hvor han lærte at spille harmonika og

Koncert med Høxbro & Davies I Helnæs Kirke

Woodland Music Plays” Engelsk og keltisk middelaldermusik – keltisk harpe, fløjter og slagtøj Når man første gang møder musik fra 1200-tallets England, forbavses man. i fransk, italiensk og tysk musik fra samme tid. De enkle, smukke og tidløse melodier, gør engelsk musik helt enestående, og ingen kan modstå den rene skønhed i den musik. Det

Syng Norden Sammen i Skjern Kirke

Sammen med Skjern menighedsråd inviterer vi alle til at komme og være med, når vi skal ”til koncert” i Skjern Kirke. En storslået koncert sendes direkte fra Musikhuset Aarhus med dygtige kor fra hele Norden: Vocal Line (DK), EVE (DK), Syng Selected (DK), Aarhus Pigekor (DK), Norges Ungdomskor (NO), Sveriges Ungdomskor (S), Musta Lammas (FI), Húsakórið

Kvällskonsert med Nordiska Klanger, København

En Kvällskonsert med Nordiska Klanger framförs av en nystartad vokalensemble med sångare från Danmark, Norge og Sverige. Fri entré.

NJYD & AKSIOM på Klang Festival, København

Nynnen og nusseri, småsang og småting – Singsongs and Nitpickings er titlen på koncerten. Poleukhinas fint-registrerende lydverden inviterer lytteren til at gå på opdagelse med høre-mikroskop i et univers af sarte, nuancerede klange. I Rykovas Quest er lytteren også inviteret med på en lytteoplevelse, men en, der er ny hver gang. Partituret er grafisk, instrumentationen

Nordisk forår. Koncert med Skjern Kirkes Voksenkor

Skjern Kirkes Voksenkor har rettet blikket mod nord og vil servere et rent nordisk program. Der kommer ord og toner fra Danmark, Færøerne, Norge, Sverige og Finland. Det sker i anledning af, at Foreningen NORDEN fylder 100 år. Kirkekoret fik et stort puf i ryggen, da Foreningen NORDEN inviterede det med først til Norge og

Nordisk forår. koncert med Skjern Kirkes Voksenkor

Koncert med duoen Noora Karlhuluoma og Ida Andersson

Koncert med duoen Noora Karlhuluoma og Ida Andersson. Den finske sopran Noora Karlhuluoma synger et blandet nordisk program med Ida Andersson ved klaveret. Entré: 80 kr. / børn 30 kr. Billetter købes ved indgangen Sted: Mejeriet (Musikskolen), Centervejen 4 A 4550 Asnæs Arrangører: Foreningen NORDEN, Odsherred

Dobbeltkoncert med Satu Lankinen og Mirja Klippel Duo, Nykøbing Sj.

Dobbeltkoncert med Satu Lankinen (FIN) og Mirja Klippel Duo (FIN og DK). Satu Lankinen: Puls-koncert, finsk folkemusik. Multiinstrumentalist Satu Lankinen skaber et musikalsk landskab med forskellige lag af sang, harmonika, percussion mm. Minimalistiske kompositioner og arrangementer med rødder der stikker dybt i traditionelle musiktraditioner fra Finland, Ingermanland og Karelen. Mirja Klippel Duo: Mirja Klippel gør