Kor og fællessang i KinoVino

Foreningen Norden har 100-års jubilæum i 2019. For at fejre jubilæet samler Aarhus festuge og Foreningen Norden folk i hele Norden til sang lørdag d. 7. september med en stor koncert, der sendes fra Aarhus til hele Norden. Foreningen Norden Nyborg er med til festen, som en del af den nordiske festival ”Norden i Nyborg”.

Odsherred kammerkor synger nordiske korsange

Odsherred kammerkor synger nordiske korsange. Bjørn Monberg synger for til fællessang med nordisk tema med Lene Søndergaard ved klaveret. Fri entré Sted: Hempel Glasmuseum, Annebjerg Stræde 2, 4500 Nykøbing Sj Læs mere på www.hempelglasmuseum.dk Arrangører: Foreningen NORDEN, Odsherred

Nordiske komponister på Thy Kammermusikfestival 2019

Som led i Thy Kammermusikfestival 2019 er der arrangeret en særlig koncert i Thisted med nordiske komponister, nemlig Emil Hartmanns (1836-98) ”Klaverkvintet”, Edvard Griegs (1843-1907) ”Violin Sonata Nr. 2 in G-Dur, opus 13” og Jean Sibelius’ (1865-1957) ”Strygekvartet i d-mol, opus 56: Voces intimae”. Sted: Thisted Musikteater, Håndværkertorv 1, 7700 Thisted Entré: 150 kr. for ikke medlemmer og 120 kr. for medlemmer af Thy Masterclass. 0 kr.

Besøg fra Nidarosdomen

Thisted Kirkes Drenge- og Mandskor får besøg af Nidarosdomens Guttekor. Nidarosdomens Guttekor synger alene, Thisted Kirkes Drenge- og Mandskor synger enkelte numre alene, og så synger de to kor sammen. Entré: 100 kr. Sted: Thisted Kirke, Vestergade 3, 7700 Thisted Arrangør: Thisted Kirkes Drenge- og Mandskor www.nordenthisted.dk

Korkoncert med Virumkoret

Roman: Svenska messan. Koncert med Virumkoret  og musikere fra Ensemble Felix. Svenska messan er komponeret af svenskeren Johan Helmich Roman (1694 – 1758). Roman var svensk hofkapelmester og komponist og benævnes som ”den svenske musiks fader”. Han organiserede de første offentlige koncerter i Sverige med hofkapellet i 1731. Han er mest kendt for Drottningholmsmusiken, som