De nordiske landes vidunderlige musik og underfundige humor (Thisted)

To musikere, der ikke har været ude at spille sammen længe, får pludselig et engagement om at spille til en nordisk festkoncert. Vi kommer med til deres prøve, hvor nordisk musik i alle genrer blander sig med anekdoter fra deres rejser i de nordiske lande. Vi diverteres med skønne toner lige fra Trædballehus Polka til

De nordiske landes vidunderlige musik og underfundige humor (Thisted)

Viseaften, Hostebro

Oplev C.M. Bellmanns humoristiske, frække, elegante og stemningsfulde viser, når ”Teater Optimis” ved Allan Thorsgaard på guitar, Kjeld Steffensen på cello og Allan Højer på dansk synger og tegner et musikalsk og originalt portræt af den evigtunge svenske trubadur i en medrivende og original opsætning. Pris: 75 kr. inkl. et glas vin Billet købes på

NJYD & Anna Katrin Egildstrød,

NJYD & Anna Katrin Egildstrød: “FÆRØSKE EFFEKTER”. Sted: Vogn 2, GODSBANEN, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus C www.njydquartet.com/njyd www.godsbanen.dk

NJYD & AKSIOM (Norge) “Singsongs & Nitpickings”, Aarhus

“Singsongs & Nitpickings” Værker af: Marina Poleukhina, Elena Rykova, John White, Christian Winther Christensen samt uropførelse af nyt værk af Martin Rane Bauck. Sted: Kammermusiksalen Musikhuset Århus, Thomas Jensens Allé, 8000 Aarhus C www.njydquartet.com musikhusetaarhus.dk/

Nye nordiske viser IV

Visens Venner København Visens Venner København er en del af Visens Venner Danmark. Sted: Krudttønden Serridslevvej nr. 2, 2100 Kbh Ø www.visensvenner.dk

De nordiske landes vidunderlige musik og underfundige humor

To musikere, der ikke har været ude at spille sammen længe, får pludselig et engagement om at spille til en nordisk festkoncert. Vi kommer med til deres prøve, hvor nordisk musik i alle genrer blander sig med anekdoter fra deres rejser i de nordiske lande. Vi diverteres med skønne toner lige fra Trædballehus Polka til Carl Nielsen og

De nordiske landes vidunderlige musik og underfundige humor

Koncert med tre nordiske børnekor

Kungsholm Kyrkas Barnkor under ledelse af Karin Skogberg Ankarmo fra Stockholm besøger Thy i dagene 19.-22. maj og arbejder sammen med Thisted Kirkes Drenge- og Mandskor under ledelse af Niels Granvig og Nordvestjysk Pigekor under ledelse af Annette Boch Pedersen. Om dagen er det svenske kor på skoleoptræden og rundtur i Thy, og om aftenen

Eivør & band

Den store og smukke stemme fra Færøerne, Eivør, synger og spiller i Thisted Musikteater, ledsaget af sit band. Det bliver en koncert med moderne rytmiske udtryk på nordatlantiske rødder. Sted: Thisted Musikteater, Håndværkertorv 1, 7700 Thisted Billetpriser oplyses senere Arrangører: Rytmus & Spillestedet Thy www.spillestedetthy.dk