Northern Lights -“autumn landscapes”, København

Vinden viner, havet dundrar och färgerna sprakar. Följ med Northern Lights genom det dramatiska höstlandskapet! Vi rör oss i Norden, ut över Östersjön och mot Baltikum. Musik av Jaakko Mäntyjärvi, Veljo Tormis, Wilhelm Stenhammar, Ola Gjeilo m.fl. Fri entré. För 25 år sedan, 28. september 1994, inträffade Estoniakatastrofen då fartyget förliste mitt ute på Östersjön.

Nordisk sang & musik i Kærum

Orgelkoncert med korsang! Medvirkende er organist og korleder samt nogle sangere fra Nordic Choir og Det Vestfynske Pigekor under ledelse af Rikke Barsøe Florens. Der serveres en let anretning med highlights fra 100 år i Nordens tegn. Tilmelding senest tirsdag 10. september kl. 12 til Marianne Therp, mail: mstherp@gmail.com   SMS 2720 1668   * tlf. 6477

“Flyglet kalder” – fællessang fra højskolesangbogen

“Flyglet kalder” med fællessang fra højskolesangbogen under ledelse af Karen Hanne Munk. I anledning af Foreningen NORDENs 100 års jubilæum i år har dette arrangement fokus på nordiske sange. Desuden underholder Grønlænderkoret ULO  med et udvalg af grønlandske sange. Kom og nyd den nordiske stemning. Alle er velkomne. Fri entré. Sted: Sønderjyllandshallen, H P Hanssens

Korkoncert ”Syng Norden Sammen”, Holstebro

Aarhus Festuge fejrer Foreningen NORDENs 100 års jubilæum med én stor fælles nordisk korkoncert, som streames live i hele Norden kl. 20.00 – således også i Musikteatret Holstebro. I løbet af koncerten synger vi alle med på tre nordiske sange: Kringsatt af fiender, Vem kan segla förutan vind og I skovens dybe, stille ro. Alle

NORDISK SANGAFTEN, Kolding

Visens Venner og Forening Norden i Kolding inviterer til denne smukke aften, hvor vi synger sange fra Danmark, Grønland, Færøerne, Island , Sverige, Norge, Finland og Ålandsøerne Entré: kr. 25.- incl. kaffe og kage. Sted: Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4, 6000 Kolding

NORDISK KONCERT I ODDER SOGNEKIRKE

Koncert med ”Nordens Tone”, der med udgangspunkt i Nordens viser og sange udforsker krydsfeltet mellem jazz, viser og folkemusik. På en utraditionel og nyskabende måde forsøger de at indfange en særlig nordisk lyd eller ”tone”. www.nordenstone.dk Sted: Odder Sognekirke, Kirkesti 1, 8300 Odder Pris: 50 kr. Arrangør: Odder lokalafdeling

Festmiddag på Odder Parkhotel med optræden ved Annika Hoydal

Festaften med færøske sange og fortællinger. Odder Parkhotel serverer en spændende 2-retters nordisk menu med tilhørende vin. Herefter vil skuespiller, komponist og sanger Annika Hoydal, der er født og opvokset på Færøerne, underholde, og formanden for NORDEN i Odder, Aage Augustinus, holder festtalen. Sted: Odder Parkhotel, Torvald Køhlsvej  25, 8300 Odder Pris: Kr. 325,- Arrangør: Odder

Folkekøkken og sangaften, Nykøbing Sj.

Folkekøkken med nordisk tema. Efter spisning er der sangaften efter Højskolesangbogen. Spisning, pris kr. 65,- Billetter købes i døren fra kl. 17 Sted: Pakhuset, Vesterbro Torv 4, 4500 Nykøbing Sjælland Arrangør: Odsherred og Holbæk lokalafdelinger

Nordisk sang – dagen lang

Vi synger fra Højskolesangbogen, især nordiske sange, under ledelse af Jens Knudsen og med musikalsk ledsagelse ved Rigmors drenge. Dertil fællessang og underholdning ved Thy Folklore. Man er velkommen til at deltage et par timer eller hele dagen. Gratis adgang. Sted: Salen i Kulturrummet, Tingstrupvej 13, Thisted Arrangører: Ældre Sagen Thisted-Hanstholm i samarbejde med Foreningen Norden Thisted www.nordenthisted.dk www.kulturrummet.dk

MARATHONSANG